اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

نخ دندان چیست ؟ انچه باید درباره ی آن بدانید

نخ دندان چیست ؟ دانستنی های راجب آن

استفاده از نخ دندان در بهداشت دهان و دندان تاثیر بسزایی دارد. برای سلامتی دندان بهتر است قبل از مسواک ابتدا نخ دندان بکشید. در این شرایط بین دندان ها به خوبی تمیز می شود و هیچ آلودگی باقی نمی ماند. نخ دندان رشته های نازک نخی است که در مارک های مختلف تولید می شوند و شما با انتخاب جنس مناسب می توانید مانع از آسیب به دندان و لثه شوید. برای حذف مواد غذایی از بین دندان ها و قسمت هایی که مسواک نمی تواند تمیز کند این بهترین گزینه است. افرادی که از نخ دندان استفاده می کنند دندان های آنها دیرتر پوسیده می شود. هر زمان که احساس می کنید غذا بین دندان ها جمع شده و شما را اذیت می کند می توانید از نخ دندان کمک بگیرید. این الیاف های طبیعی هیچ عوارضی ندارند به شرطی که شما به درستی از آنها استفاده کنید. اگر در کنار مسواک زدن نخ دندان را هم استفاده کنید سلامت دندان و لثه تضمین شده و شما از این بیماری ها دور خواهید بود.

فواید و مضرات نخ دندان

نخ دندان در کنار مزایا و فوایدی که دارد معایبی را هم برای مصرف کننده به همراه دارد. وقتی غذای باقیمانده از بین دندان ها بیرون آورده می شود شما احساس خوبی خواهید داشت و فشاری که لثه و دندان را تحریک میکرده کاهش پیدا می کند. از دیگر فواید نخ دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خلاص شدن از شر پلاک اولین و مهم‌ترین فایده نخ دندان است.

  • کاهش یافتن حفره ایجاد شده به دلیل نفوذ باقی مانده مواد غذایی
  • پیشگیری از بیماری لثه فایده دیگر نخ دندان است.
  • برای کاهش بوی بد دهان بهتر است از نخ دندان استفاده کنید.
  •  با نخ دندان می توانید به سلامت قلب کمک زیادی کنید.

در کنار فواید نخ دندان مضراتی هم دارد که آنها را معرفی می کنیم:

  • وقتی الیاف نخ خوب نباشد ممکن است به لثه و دندان آسیب وارد کند.
  • اگر نخ دندان به صورت معیوب کشیده شود مضرات زیادی برای لثه و دندان به همراه دارد.‌

.....جهت خرید محصولات دهان و دندان با بهترین کیفیت و قیمت عالی از فروشگاه اینترنتی آسوکالا تهیه کنید .....

بهترین نخ دندان چه نوع نخ دندانی است ؟

نخ دندان با مارک های مختلف به بازار عرضه می شود و جنس های متنوعی هم دارد. بهترین نخ دندان از الیاف طبیعی تهیه شده و بافتی نرم و منعطف دارد به طوری که هنگام استفاده به هیچ وجه به لثه ها آسیب وارد نمی کند‌. نخ های خشن و زبر برای این کار گزینه مناسبی نیستند. نخ ها به دو صورت بدون موم و واکس دار هستند که هر کدام کیفیت و ویژگی مختص به خود را دارند. نخ هایی که پرز دارند می توانند به راحتی مواد را از لای دندان خارج سازند. بهترین نخ بافت متراکمی دارد به همین دلیل هنگام استفاده بافت آن از هم جدا نمی شود و شما شاهد پاره شدن آن نخواهید بود. این نخ از چند رشته نایلونی یا تک رشته تفلونی تشکیل شده است‌ که‌ هر کدام عملکرد مختص به خود را دارند. نخ  باید ضد حساسیت باشد تا هنگام استفاده لثه را تحریک نکند و باعث تورم و عفونت در آن نشود. نخ دندان های نازک برای دندان های به هم چسبیده و نخ دندان های ضخیم برای دندان‌های باز از هم مناسب هستند پس باید در انتخاب آن نهایت کنید را کنید.

نحوه استفاده از نخ دندان

برای اینکه بهترین نتیجه را از نخ دندان بگیرید باید با نحوه استفاده از آن آشنایی کامل داشته باشید. برای شروع کار باید نخ مناسب را انتخاب و آن را ابتدا دور انگشت وسط یا اشاره خود بپیچید. مقداری از نخ باید دور انگشت دست دیگر نیز باشد تا شما بتوانید از دو طرف نخ دندان را بین دندان ها قرار دهید و تسلط کافی روی کار داشته باشید. شما برای تمیز کردن دندان به نخ کافی نیاز دارید پس بهتر است نخ را به اندازه کافی جدا کنید تا بتوانید به راحتی مواد بین دندان را خارج سازید. حرکت زیگ زاگی برای شروع کار بهترین گزینه است. و نباید به اطراف دندان برخورد کند یا به صورت عمقی بافت لثه را تحت تاثیر قرار دهد. برای اینکه کارایی نخ افزایش پیدا کند باید به صورت c شکل آن را در بیاورید. قسمت پشت دندان را فراموش نکنید و نخ را به صورت بالا و پایین بین لثه و دندان حرکت دهید. نخ دندانی که بین انگشت ها پیچیده شده کم کم باز می شود تا شما بتوانید این کار را برای تمام دندان ها انجام دهید. پس از پایان کار دندان ها را شسته تا مواد بین دندان از دهان خارج شود.

.....جهت خرید دهانشویه با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی آسوکالا از اینجا تهیه کنید.....

ایا نخ دندان باعث فاصله بین دندان ها میشود

انتخاب نخ دندان نامناسب و استفاده نادرست از آن می تواند آسیب های زیادی به دندان ها وارد کند و باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شود. اگر دندان های شما به طور کامل به هم چسبیده اند باید از نخ دندان نازک و ظریف استفاده کنید تا بین دندان فاصله اضافی ایجاد نکند. در صورتی که فاصله بین دندان ها زیاد است نخ نازک نمی تواند مناسب باشد و شما به نخ ضخیم نیاز دارید. کشیدن بیش از اندازه نخ دندان می تواند فاصله بین دندان ها را دو چندان کند. در صورتی که فشار زیادی به نخ دندان وارد کنید فاصله بین دندان ها افزایش پیدا می کند. استفاده از نخ دندان بعد از غذا باعث از بین رفتن مواد زائد بین دندان شده و این تمیزی فاصله ایجاد شده را کاهش می دهد. با استفاده درست و به موقع می توانید معایب را تا حد زیادی کاهش دهید.

چه زمانی باید نخ دندان بیندازیم

نخ دندان درست زمانی استفاده می شود که  با خرید مسواک نمی توان مواد زائد بین دندان را خارج سازد و شما به دندان های آخر دسترسی لازم را ندارید. استفاده از نخ دندان قبل و بعد از مسواک زدن توصیه می شود و افرادی که این کار را انجام می دهند همیشه دندان هایی زیبا دارند. برای اینکه غذاهای اضافی از بین دندان ها خارج شود نیاز است که نخ دندان بین دندان ها حرکت کند. در صورتی که بعد از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید پلاک دندان از بین می رود و این می تواند به سلامت دندان و لثه کمک زیادی کند. اگر قبل از مسواک استفاده کنید دیگر هیچ مواد زائد در دندان باقی نخواهد ماند‌. بعد از مصرف خوراکی های چسبناک استفاده از نخ توصیه می شود.

آیا نخ دندان باعث اسیب لثه ها می‌شود ؟

آیا نخ دندان باعث آسیب به لثه ها می شود، این سوالی است که افراد زیادی با آن مواجه شده اند،در جواب آنها باید بگوییم که خیر استفاده عادی و منظم از خود نخ دندان به لثه هیچ گونه آسیبی وارد نمی کند، تنها زمانی که شما به درستی از نخ دندان استفاده نکنید و باعث شوید که لثه شما زخم گردد این التهاب و خونریزی لثه را به همراه می آورد. پس بدانید که با استفاده درست و به از نخ دندان می توانید از آسیب دیدن لثه جلوگیری کنید، استفاده از این محصول تاحدودی نیاز به مهارت دارد زیرا با داشتن مهارت می توانید بدون آسیب دیدن لثه های خود به راحتی خوراکی های میان دندان ها را تمیز نمایید و از خراب شدن دندان ها نیز جلوگیری کنید. انتخاب نخ دندان مرغوب هم می تواند از آسیب دیدن لثه جلوگیری کند.

چرا باید نخ دندان را قبل از مسواک بندازیم ؟

مسواک زدن اصولا نمی تواند تمام خوراکی های میان دندان ها را از بین ببرد در نتیجه دندان ها کامل پاکسازی و تمیز نخواهند شد از این رو شما باید قبل از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید، با استفاده نخ دندان قبل از مسواک پلاک کمتری در دهان وجود خواهد داشت و احتمال بروز بیماری لثه کاهش پیدا می‌ کند. همچنین در صورت خارج شدن مواد غذایی پیش از مسواک زدن، فلوراید موجود در خمیر دندان عملکرد بهتری در جهت محافظت از دندان‌ ها از خود نشان می دهد. این امر باعث شده تا دندان پزشکان توصیه کننده که همیشه قبل از مسواک زدن اول نخ دندان بکشید تا بتوانید سلامت دندان های خود را حفظ کنید و از باقی ماندن خوراکی میان دندان ها جلوگیری نمایید. این کار نه تنها از آسیب دیدن و خراب شدن دندان ها جلوگیری می کند بلکه از آسیب دیدن بافت لثه هم خودداری کرده و کمک می کند تا دهان شما دچار بوی بد نشود.