اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

روغن مناسب برای پخت حلوای خوشمزه

یکی از مهم ترین مواد های لازم برای پخت حلوا  روغن مناسب برای پخت حلوای خوشمزه است ، اطلاع داشتن از نکاتی که ما در نوع و اندازه ی یک روغن باید در حلوا لحاظ کنیم می تواند همان فن استاد حلوا پز باشد . (سوپر مارکت انلاین)

استفاده از روغن جامد در حلوا

حلواهایی که با روغن جامد درست می شوند مطمئنا می توانند عطر و بوی بهتری و‌البته ماندگاری بیشتری داشته باشند . اما شما باید در حین پخت و پز روغن جامد خود را ابتدا اب نمایید و سپس به اب اضافه کنید .

هنر ترکیب کردن روغن جامد با ارد در اندازه بسیار مهم است ، اما باید این موضوع را در نظر گرفت عطر و بوی روغن جامد می تواند تاثیر شگفت انگیزی در حلوای مجلسی ما داشته باشد و نقطه ی مقابل ان در صورت عدم ترکیب اندازه ی منلسب روغن می تواند باعث ماسیدن حلوای ما شود ، از این رو بیشتر از ترکیب کره های محلی یا گیاهی و یا انواع روغن های مایع که در ادامه به ان می پردازیم در پخت و پز خانگی استفاده می شود.

ساده ترین روغن مناسب برای پخت حلوای خوشمزه

همانطور که می دانید طعم قالب حلواهای مجلسی زعفران و گلاب خواهد بود ، در نتیجه بسیاری از کسانیکه قصد دارند یک حلوای مجلسی خوشمزه را در خانه بپزند تمرکز بیشترشان روی این عطر و بو هست ، در نتیجه از روغن های مایع علی الخصوص روغن افتاب گردان که عطر و بوی کمتری دارد برای قالب شدن بوی انها در حلوای خود استفاده می کنند .برای تهیه برخی مواد لازم حلوا مثل چاشنی و افزودنی ها به این قسمت سر بزنید.

شاید بتوان گفت یکی دیگر از مزایای استفاده از روغن افتاب گردان راحت حل شدن ان در ارد و راحت اضافه کردن ان در بقیه مواد خواهد بود .

استفاده از کره ی گیاهی در حلوا

ذائقه های متفاوتی برای پخت و پز حلوا وجود دارد اگر شما هم به دنبال این هستید که علاوه بر طعم خوش زعفران و گلاب حلوای شما طعم دلنشینی از کره داشته باشد پیشنهاد ما استفاده از کره های گیاهی است . اما باید در نظر بگیرید که ابتدا باید کره ی خود را به صورت کامل اب نمایید و ارام ارام به ارد خود اضافه کنید . البته که درست کردن این نوع حلواها از نظر اقتصادی  برای شما به صرفه نخواهد بود .

استفاده از کره ی حیوانی در حلوا

افراد کمتری از این نوع کره برای پختن حلواهای مجلسی خود استفاده می کنند چرا که عطر و بوی این نوع کره ی محلی بسیار بسیار زیاد خواهد بود و‌با توجه به اینکه برخلاف کره های گیاهی از دانه های گیاه درست نمی شود و عملا از لبنیات بر گرفته شده است این خواص را دارا می باشد .

اما از نظر سلامت ثابت شده است که روغن های حیوانی به مراتب ضرر کمتری را مخصوصا به قلب و عروق ما خواهد رساند .

استفاده از  روغن کنجد در حلوا

مطمئنا هزینه ی نهایی یک حلوای مجلسی با روغن کنجد بسیار بیشتر خواهد بود ، اما اگر شما برای پخت مقدار خاصی حلوا به یک لیوان روغن افتاب گردان نیاز دارید با استفاده از روغن کنجد میزان استفاده از روغن خود را میتوانید تا بیست درصد کاهش دهید . که دلیل ان غلظت بالای روغن کنجد نسبت به سایر روغن ها می باشد .

استفاده ترکیبی از انواع روغن ها

بسیاری از کسانیکه به صورت حرفه ای کار پخت و پز حلوا‌ را انجام می دهند اعتقاد دارند ترکیب روغن افتاب گردان یا کره ی مارگارین می تواند هم در طعم حلوا شگفتی افرین باشد و هم در مخلوط روغن با ارد ، در نتیجه علاوه بر طعم خوب کره ی گیاهی حلوای شما بسیار خوش عطر و بو خواهد بود .

عده ای نیز معتقد هستند که در این میان اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن جامد علاوه بر کره ی مارگارین و‌روغن افتاب گردان می توانند نسبت به ماندگاری حلوا کمک به سزایی داشته باشد .

همینطور در فصل گرما باعث می شود حلوای شما شل نباشد و دست شما برای تزیین یک حلوای مجلسی باز باشد . یادتان بماند استفاده ی به تنهایی از روغن جامد می تواند باعث ماسیدن روغن در حلوای نهایی شما شود . و یک طعم بدی را در دهان به وجود اورد .

موارد مورد نیاز برای تهیه ی یک حلوای مجلسی به غیر از روغن

ارد سفید الک شده

استفاده از پودر شکر به جای خود شکر

وانیل

هل (شما می توانید عرق هل را جایگزین کنید )

گلاب

زعفران به مقدار لازم

موارد فوق دیگر مواد های لازم به غیر از روغن برای درست کردن یک حلوای مجلسی خواهند بود البته در بعضی از موارد به صورت مثال از وانیل به هیچ عنوان استفاده نمی کنند .

برای تزئین حلوا می توان از خلال بادام و خلال پسته و همچنین پودر گردو استفاده کرد .

برای خوشمزه تر شدن یک حلوای مجلسی پیشنهاد می شود به جای اب از شیر استفاده نمایید .

یکی دیگر از نکات مهم استفاده از ارد سنگک به جای ارد سفید گندم می باشد .

حلوای تیره یا روشن

برای پخت حلوای تیره چندین روش وجود دارد که شما می توانید با توجه به ذائقه ی خود یکی از انها را انتخاب کنید زیرا هرکدام از انها طعم خاص خود را دارد :

بعضی از افراد برای تیره شدن حلوای خود از یک الی دو قاشق چای خوری پودر کاکائو در هنگام اضافه کرن روغن و ارد استفاده می کنند که با توجه به قالب شدن گلاب و زعفران و هل طعم ان به چشم نخواهد امد .

روش دیگر برای تیره کردن حلوا تفت دادن بیشتر  ارد قبل از اضافه کردن روغن می باشد لازم به ذکر است باید از گلوله شدن ارد هنگام تفت دادن جلوگیری نمایید و همچنین قبل از اضافه کردن روغن باید ان را الک نمایید  و سپس مجددا تفت دهید .

تفت دادن مجدد باید به صورت کاملا ارام و با شعله ی کم باشد چرا که باعث سوختن ارد شده و به خود طعم سوختگی می گیرد .( خرید شیرینی و تنقلات)

در کل این به شما و‌ذائقه ی شما بستگی دارد که از حلوای روشن استقبال می نمایید یا حلوای تیره

همچنین استفاده کردن شکر قهوه ای به جای شکر سفید نیز می تواند در رنگ ان تاثیر گذار باشد .