اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

دلایل آسیب دیدگی موها و درمان آن

در موهای آسیب دیده، ساختمان کلی مو شکسته می‌شود، و این شکسته شدن، ترمیم پذیر نیست و نمی‌توان این شکستگی را برطرف کرد. اما می‌توان از آسیب رسیدن به مو جلوگیری نمود و اینکه از تشدید آسیب نیز می‌توان پیشگیری کرد. اما قبل از هر چیز باید در مورد شناخت موهای آسیب دیده بیشتر بدانید. 

بیشترین دلایل آسیب دیدگی موها

عواملی که در آسیب دیدن موها نقش دارند گاهی خارج از کنترل ما بوده و برخی نیز تحت کنترل ما هستند. بهتر است این عوامل را بشناسیم تا از این آسیب‌ها در امان باشیم؛
  • آسیب های محیطی: دماهای خیلی بالا و خیلی پایین، قرار داشتن طولانی مدت در معرض آفتاب و باد، شنا در استخرهای حاوی کلر، آب‌های شور و دارای مقدار زیاد مواد معدنی و نیز مواد شیمیایی مضر برای موها بسیار خطرناک است و موها را خشک می‌کنند.
  • علل ارثی و ژنتیکی
  • رژیم‌های غذایی که در آن‌ها استفاده از چربی‌های مفید و مواد غنی و مغذی شامل لبنیات، حبوبات، گوشت و …. کمتر از میزان مورد نیاز برای بدن است.
  • عدم نوشیدن آب کافی
  • استفاده از تونیک‌های دارای الکل
  • شستشوی بیش از حد موها
  • دستکاری زیاد، کشیدن موها با کش، گیره فلزی و...
  • برس زدن بیش از حد مو، شانه زدن موها برخلاف جهت با استفاده از برس فلزی تیز و جدا کردن موهای در هم پیچیده شده به‌وسیله شانه.
  • دکلره کردن‌های زیاد و شدید و غیر اصولی
  • استفاده‌ی زیاد و نادرست از ژل، تافت، اسپری، اتو مو و رنگ مو که گاهی حتی موجب سوختگی تارهای مو می شوند و اثرات جبران‌ناپذیری روی موها خواهند گذاشت.
  • استفاده از محصولات با پایه‌ی غیر از آب، نظیر چربی و روغن و...
  • استفاده از آب‌های با سختی بالا به‌دلیل وجود کلسیم زیاد می‌توانند موجب آسیب رساندن به موها شود.
  • استفاده از شامپوهای نامناسب و شامپوهای سولفاته
  • استفاده مداوم و مستمر و بیش از حد از وسایل حرارتی.
  • فر کردن موهای صاف و یا صاف کردن موهای فر به ساقه‌ی مو آسیب زده و موها قدرت خود را از دست می‌دهند و به سهولت شکسته می‌شوند.
  • محکم بستن موها یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد آسیب بر روی موهاست.
  • برخی بیماری‌ها مثل مشکلات غده تیروئید، کم‌خونی، اگزما و پسوریازیس و غیره
  در ادامه، برای شناخت موهای آسیب دیده، برخی از نشانه‌های آسیب رسیدن به موها را معرفی می‌کنیم؛

خشکی شدید و شکنندگی

مویی که بیش از حد خشک است، بیشتر از انواع دیگر مو در معرض شکستگی و آسیب قرار دارد. در این حالت، ساقه‌ مو آسیب می‌بیند و به شکل دو شاخه شدن نوک مو یا ساقه‌ی مو نمایان می‌شود که به آن اصطلاحاً موخوره نیز می‌گویند. شکننده شدن تارهای مو از جمله آسیب‌های رایجی است که برای افراد رخ می‌دهد.

وز شدن موها

یکی دیگر از راههای شناخت موهای آسیب دیده این است که با وز شدن موها درگیر شویم. وز شدن موها ناشی از کمبود رطوبت و مواد غذایی است. نوشیدن آب کافی و داشتن یک رژیم متعادل می‌تواند رطوبت کافی را به پوست سر و موهای شما برساند. در حقیقت وقتی که رطوبت محیط از رطوبت موهای شما بیشتر باشد، چنین حالتی رخ می‌دهد.

گره خوردگی

گره خوردگی مو آسیب‌های آن را افزایش می‌دهد. وقتی تارهای مو به هم تنیده می‌شوند به مرور، تعداد آنها بیشتر شده و رفع این گره خوردگی دشوار خواهد شد. همچنین موهایی که در روند طبیعی ریزش روزانه مو، لای موهای شما گیر می‌کنند نیز به این تنیدگی دامن می‌زنند. در نتیجه، رسیدگی به بهداشت مو نیز سخت می‌شود و در نهایت دچار آسیب دیدگی بیشتر مو خواهید شد. توصیه می‌شود برای صاف و نرم شدن موها از شامپوهای مخصوص استفاده کنید.

شکسته شدن موها

مهمترین دلیل شکسته شدن موها، سبک زندگی نامناسب است. اگر با تغییر در عادات تغذیه و خواب و ... همچنان با این مشکل مواجه هستید باید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید زیرا ممکن است دلیل شکسته شدن موها، مشکل زمینه‌ای پزشکی باشد.

کدر بودن و عدم درخشش موها

یکی دیگر از نشانه‌هایی که برای شناخت موهای آسیب دیده به شما کمک می‌کند، کدر بودن و عدم درخشش موها می‌باشد. اگر متوجه شدید که موهای شما مثل گذشته براق و درخشان نیستند باید بدانید که مشکلی وجود دارد. عواملی مانند آب استفاده شده در شامپوها، آب مورد استفاده برای استحمام، و برخی دیگر از عواملی که در بخش بیشترین دلایل آسیب دیدگی موها عنوان نموده‌ایم می‌تواند باعث این مشکل باشد. لذا اگر این عوامل آسیب زا به مو در مورد شما صدق نمی‌کند باید به یک متخصص مراجعه نمایید. البته در این‌مورد، لزوم استفاده از کمک تخصصی، بسیار نادر است و با تغییر سبک زندگی و استفاده از شامپوهای مناسب، می‌توان موهایی براق و درخشان داشته باشید.

شامپوهای مناسب موهای آسیب دیده

این شامپوها با ترکیبات خاص خود علاوه بر اینکه همچون یک سپر محافظتی از موهای شما در برابر عوامل آسیب زا محافظت می‌کنند، هنگام رشد و جایگزینی موهای جدید به تقویت آنها نیز کمک موثری خواهند داشت. در حقیقت، شامپوهای ترمیم کننده مو از تشدید آسیب به موهای آسیب دیده جلوگیری می‌کنند و با رویش موهای جدید(که جایگزین موهای آسیب دیده می‌شوند.) به تقویت آنها می‌پردازند.   در این‌مورد، کیفیت آب بکار رفته در شامپوها و نوع پاک کننده‌ها و مواد دیگر موجود در شامپوها بسیار  مهم است. لذا توصیه می‌شود حتما از برند معتبر و حتما از فروشگاه معتبر خرید نمایید. در ادامه دو نوع شامپو را به شما معرفی می‌کنیم که برای موهای آسیب دیده بسیار مناسب هستند.

شامپو گلیس 

شامپو گلیس در سایزها و رنگ‌ها مختلف تولید و عرضه می‌شود و فرمولاسیون آن با تقویت کوتیکول‌های مو آن را از ریشه تا نوک، تقویت نموده و رطوبت، نرمی و درخشش لازم را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد. این شامپو از برندها معتبر است.

شامپو شاوما

شامپو شاوما نیز از برندهای معتبر بوده و موهای آسیب دیده را بازسازی می‌نماید و با آبرسانی و تقویت رشد موها به سلامت موهای شما کمک می‌نماید. این شامپو مشکل خشکی و شکنندگی موها را به مرور زمان رفع نموده و موهای شفاف، نرم و ابریشمی به شما هدیه می‌دهد. سخن پایانی با داشتن موهایی سالم‌تر و زیباتر، در هر سنی که باشید از سن‌تان جوان‌تر، شیک‌تر و به‌روزتر جلوه می‌کنید. پس برای شناخت موهای آسیب دیده تا می‌توانید آگاهی کسب نمایید. فقط در این‌صورت، خواهید توانست قبل از اینکه دیر شود برای سلامت موهای خود اقدام کنید تا زیبایی شما، با داشتن موهایی سالم و مرتب، به صورت طبیعی چند برابر شود.