اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

انواع دسته بندی عطر و ماندگاری هر یک

آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به نوع انواع عطر و ادکلن اهمیت زیادی می‌دهید؟ آیا تمایل دارید رایحه‌هایی خاطره انگیز را برای خود و دوستانتان به ارمغان آورید؟ با انواع عطرها آشنایید؟ اگر شما هم قصد خرید عطر و ادکلن دارید و در انتخاب نوع آن مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع عطرها آشنا کنیم تا با آگاهی کاملی نسبت به خرید آن اقدام نمائید. پس با ما همراه باشید.

دسته بندی انواع عطر

عطرها به رایحه‌هایی خوشبو گفته می‌شوند که در کسری از ثانیه می‌توانند خاطراتی را به شما یادآوری کنند. اگر بخواهیم عطرها را دسته‌بندی کنیم شاید به تهیه چندین مطلب در این زمینه نیاز باشد. اما براساس برخی ویژگی‌‍ها مانند غلظت عطر، ماندگاری و قدرت پخش شدن رایحه، در حالت کلی عطرها به چند گروه تقسیم می‌شوند؛ که در ادامه به طور کامل به آن‌ها اشاره می‌کنیم. انواع عطر

ادوپرفیوم

ادوپرفیوم چیست؟ شاید شما هم به فروشگاه‌های عطر و ادکلن بسیاری مراجعه نمودید و با اصطلاحات عجیب زیادی مثل ادوپرفیوم رو به رو شدید. ادوپرفیوم یا Eau de Parfum که با علامت اختصاری EDP هم نمایش داده می‌شود، از اسانس مخصوص پرفیوم تولید شده و از نظر کیفیت تقریبا بالاست. در واقع این نوع عطر یکی از انواع عطرهایی است که ترکیبات آن حاوی 20-15 درصد اسانس روغنی اصل بوده و مابقی حجم آن را آب و الکل تشکیل می‌دهد.
برای اطلاات دقیق راجع به عطر، میتوانید مقاله عطر چیست را بخوانید.

ماندگاری ادوپرفیوم

قدرت ماندگاری محصول ادوپرفیوم بین 5-4 ساعت است. غلظت اسانس ادوپرفیوم، ملایم و بسیار سبک بوده و همین عامل باعث شده است تا طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. این دسته از عطرها با توجه به ترکیبات و ساعت ماندگاری آن قیمت نسبتا مناسبی دارد. شما می‌توانید با خرید آن، رایحه‌ای دل انگیز را به خود و دوستانتان هدیه دهید.

ادوتویلت

ادوتویلت که شاید نامش را کمتر شنیده باشید، یکی دیگر از انواع رایحه‌های خوشبو به شمار می‌آید. ادوتویلت یا Eau De Toilette دسته دیگری از عطرهاست که با علامت EDT نشان داده می‌شود. بعضی از مصرف کنندگان عطرها، ادوتویلت را به عنوان عطر روزانه و ادوپرفیوم را به عنوان عطر شبانه می‌شناسند. 

ماندگاری ادوتویلت

برعکس ادوپرفیوم، ترکیبات عطرهای ادوتویلت حاوی 15-5 درصد اسانس روغنی معطر بوده و ماندگاری آن نیز مشابه ادوپرفیوم بین 5-4 ساعت است. این نوع از عطرها نیز همانند دیگر دسته‌ها از چند درصد الکل بهداشتی و آب تشکیل می‌شوند. البته در عطرهای ادوتویلت درصد الکل استفاده شده از مابقی ترکیبات آن بیشتر است و قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان می‌باشد.

ادکلن

ادکلن را که همه می‌شناسید! ادکلن یا Eau de Cologne یکی از برترین محصولات عطری مردانه و زنانه به شمار می‌آید که نسبت به ادوتویلت و ادوپرفیوم از مقدار بسیار کمی اسانس روغنی تشکیل شده است. نام اختصاری این دسته از عطرها EDC است که در حدود 7-2 درصد محتویات آن را اسانس خالص معطر تشکیل می‌دهد. 
یکی از بهترین ادکلن های ماندگار، ادکلن رودیر است.
ادکلن‌ها معمولا قیمت نسبتا ارزان‌تری در مقایسه با ادوتویلت و ادوپرفیوم دارند و در شیشه‌های بزرگتری نیز به فروشندگان عرضه می‌شود. این خصوصیت ادکلن‌ها باعث شده است تا توجه بسیاری از مصرف کنندگان سراسر دنیا را به خود جلب کند، چرا که مقرون به صرفه است و رایحه تندی ندارد.

ماندگاری ادکلن

ماندگاری ادکلن چقدر است؟ سوال بسیار مهمی که در این قسمت پاسخ می‌دهیم. با توجه به اینکه درصد بسیار کمی از اسانس‌های روغنی در ادکلن بکار رفته است، ماندگاری نسبتا کمی نیز در حدود 2 ساعت دارد. در واقع ماندگاری ادکلن‌ها در حالت کلی نسبت به دیگر انواع عطرها پایین‌تر است و این نیز به دلیل درصد استفاده از اسانس‌های روغنی خالص می‌باشد.  علاوه بر این سبک بودن رایحه ادکلن در مقایسه با دیگر عطرها یکی از ویژگی‌های بارز ادکلن‌ها است که طرفداران خاص خود را نیز دارد.

اوفرش

دسته چهارم عطرها که در این قسمت به توضیح و معرفی آن می‌پردازیم اوفرش یا Eau Fraiche نام دارد. لغت "فرش" در زبان فرانسه به معنای "تر و تازه" است و "اوفرش" به معنای "آب تر و تازه" نامیده می‌شود. اوفرش شباهت زیادی به ادکلن‌ها دارد، با این تفاوت که محتویات آن حاوی 3-1 درصد اسانس روغنی است.  در اوفرش علاوه بر اسانس روغن معطر، آب نیز نقش موثری دارد. در واقع می‌توان گفت که بخش زیادی از حجم اوفرش را آب تشکیل می‌دهد. این محصول نیز همانند ادکلن‌ها مقرون به صرفه است و توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

ماندگاری اوفرش

ماندگاری اوفرش نیز همانند ادکلن حدود 2 ساعت است و به دلیل درصد کم استفاده از اسانس روغنی درون محتویات آن، رایحه‌ای بسیار سبک و دل‌انگیز دارد. این نوع از عطرها به دلیل رقیق بودن آن، برای بسیاری از مصرف کنندگانی که حساسیت پوستی و بویایی نسبت به برخی از عطرها دارند؛ بسیار مناسب و کاربردی است. در بسیاری از فروشگاه‌های معتبر انواع عطر و ادکلن، عطرها بر اساس نوع برند و قیمت آن‌ها تقسیم بندی می‌شوند. امروزه تنوع در عطرهای تولیدی باعث شده است که دیگر کمتر کسی عطر مورد سلیقه‌اش را پیدا نکند. بنابراین اگر شما هم قصد خرید عطر و ادکلن دارید، نگران نباشید! با در نظر گرفتن مطالب بالا می‌توانید به راحتی عطر مورد نظر خود را پیدا کنید و از انتخاب خود لذت ببرید.