اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
تهران، باقرخان غربی، نبش فرزین، پلاک ۹، واحد ۱۱ ( 02166570950)

شماره پشتیبانی:
09369800290

شماره پشتیبانی:
09369800903

ایمیل پشتیبانی:
info@asokala.com

    سبد خرید شما خالی میباشد

خوشبو کننده دهان در طب اسلامی

بوی بد دهان مشکلی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند. گاهی این بوی بد به خاطر مشکلات روده ای و معده ای می باشد که در این صورت حتما باید ابتدا مشکل برطرف گردد.
در صورت وجود بوی بد در دهان، باید بررسی گردد اگر دندان‌ها به طور مرتب مسواک نشوند، غذاهایی که بین دندان‌ها گیر کرده است شروع به تجزیه شدن می‌کنند و موجب بوی بد در دهان می‌شوند.
این امر باعث دور شدن اطرافیان از فرد می‌شود و به طور کلی فرد برای بودن در اجتماع با مشکل مواجه است.
خوراکی‌های بسیاری هستند که بوی بد دهان را از بین می‌برند، اما آیا همیشه این خوراکی‌ها در دسترس هستند؟
مسلما همیشه و در هر مکانی فرد نمی‌تواند با خوردن خوراکی بوی بد دهان را از بین ببرد، پس بهترین راه‌حل استفاده از خوشبوکننده‌های دهان است. این خوشبو کننده‌ها سریعا بوی بد دهان را از بین می‌برند و استفاده از آن‌ها راحت است.
برای آشنایی بیشتر در مورد مضرات و مزایای این خوشبوکننده‌ها در ادامه این مطلب با مجله آسوکالا همراه باشید تا به تحلیل و بررسی سوالات چالش برانگیز در خصوص استفاده از انواع خوشبوکننده های دهان بپردازیم.

خوشبو کننده دهان در طب اسلامی

خوشبو کننده دهان روزه را باطل می‌کند؟

اسپری خوشبوکننده دهان اگر فقط به صورت هوا باشد برای فرد روزه دار مشکل ندارد و روزه او را باطل نمی‌کند، اما اگر مایع باشد و یا چیزی که به حلق وارد شده و قورت داده شود، موجب باطل شدن روزه می‌شود و نباید در زمان روزه از این نوع اسپری‌های خوشبو کننده دهان استفاده کرد.

خوشبو کننده دهان روزه را باطل می‌کند؟

مزایای خوشبو کننده دهان

خوشبو کننده های دهان دارای مزایا و مضراتی می‌باشند که در این مقاله برخی از آنها را ذکر می کنیم. مزایای این محصولات عبارتند از:

  • داشتن فرمولاسیون موثر که بوی بد دهان را از بین می‌برد.
  • از بین بردن باکتری های دهان
  • تازه کننده نفس
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان ها
  • افزایش مقاومت دندان
  • ضد عفونی کننده دهان
  • خنک کننده مجاری تنفسی
  • مضر نبودن آن حتی برای کودکان
  • تولید در انواع رایجه ها مانند نعنا، بلوبری و ...

مزایای خوشبو کننده دهان

خوشبو کننده دهان در طب اسلامی

در طب اسلامی برای خوشبو کردن دهان راه‌های زیادی وجود دارد. موادی مانند ماست، آب، شیر، آدامس، چای سبز، فلفل دلمه‌ای قرمز به صورت خام، سبزیجات معطر، سیب ‌و برخی گیاهان دارویی دیگر هستند که با استفادۀ آن‌ها بوی بد دهان از بین می‌رود. بوی بد دهان بیشتر به دلیل خشکی آن و غذاهایی که از قبل ما بین دندان‌ها مانده است ایجاد می‌شود. توصیه می‌شود برای خشکی دهان حتما در طول روز 2 لیتر آب نوشیده شود تا این مشکل برطرف گردد. برای غذاهای مانده در بین دندان‌ها نیز بهترین راه مسواک زدن و استفاده از نخ دندان است.
اما برخی مواقع هیچ کدام از این راه‌های ذکر شده امکان پذیر نمی‌باشند که در این مواقع خوشبو کننده‌های دهان به کمک شما می‌آیند. این خوشبو کننده‌ها عبارتند از اسپری‌ها، قرص‌ها، ژل‌ها و روغن‌ها که می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید. همچنین می‌توانید این محصولات را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید.

خوشبو کننده دهان در بارداری

بعضی از خانم‌ها در دوران بارداری دچار مشکل بوی بد دهان می‌شوند. دلیل این امر تغییرات هورمونی و به طور کلی تغییراتی است که در این دوران به وجود می‌آید. راه‌هایی برای کنترل کردن این مشکل وجود دارد مانند: رعایت کردن بهداشت دهان و دندان‌ها، نوشیدن آب کافی، خوردن غذاهایی که کلسیم دارند و برخی راه‌های دیگر. اما متاسفانه در بعضی افراد هیچ کدام از این راه‌ها مشکل را حل نمی‌کند. در این مواقع بهترین راه استفاده از خوشبو کننده‌های دهان است. اما سوالی پیش می‌آید که آیا این محصولات ضرری برای بدن و جنین ندارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر ترکیباتی که در این محصولات استفاده شده برای بدن مضر نیست، در دوران بارداری نیز خطری برای بدن و جنین نخواهند داشت و طبیعتا بوی خوش دهان برای خانم های باردار احساس بهتری نیز ایجاد می نماید. البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که بدن افراد مختلف متفاوت است و برای استفاده از خوشبو کننده های دهان بهتر است از پزشک خود نیز مشورت بگیرید.

خوشبو کننده دهان در بارداری

خوشبو کننده سریع دهان

اگر در مکانی باشید و احساس کنید که دهانتان بوی بدی دارد، چه کاری انجام می‌دهید؟ فرض کنید قرار است برای مذاکره با چند نفر در جایی جمع شوید، مسلماً بوی بد دهان شما علاوه بر اینکه برای دیگران آزار دهنده است، باعث معذب شدن خود شما نیز می‌شود! در چنین جایی امکان مسواک زدن و رفع این بوی بد نیز برای شما وجود ندارد.
راه حل شما این است که از یک خوشبو کننده دهان استفاده کنید. این خوشبو کننده‌ها، خیلی سریع بوی بد دهان شما را برطرف می‌کنند. اگر دوست دارید که همیشه دهانی خوشبو داشته باشید بهتر همیشه یکی از این خوشبو کننده‌ها را همراه خود داشته باشید در مواقع نیاز از آن استفاده کرده و حس شادابی نیز داشته باشید. برخی خوشبو کننده های دهان که به صورت قرص می باشند به علت اینکه در گوشه ای از دهان باید بمانند تا کامل آب شوند بیشتر توصیه میشود زیرا مدت بیشتری میزان بوی خوب در دهان باقی می ماند.

خوشبو کننده سریع دهان

خوشبو کننده دهان ضرر دارد؟

در هنگام خرید هر خوشبو کننده‌ای حتما به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید. برخی خوشبو کننده‌ها دارای قند هستند که با وجود اینکه طعم خوبی دارند و بوی بد دهان را در آن لحظه از بین می‌برند، اما به دلیل علاقه‌ای که باکتری‌های دهان به قند دارند، موجب تکثیر شدن آن‌ها و شدیدتر شدن این بوی بد در دهان می‌شوند.
الکل موجود در برخی خوشبو کننده‌ها نیز موجب خشک شدن دهان می‌شود که دقیقا همین عامل بوی بد دهان را تشدید می کند. بنابراین باید هنگام خرید دقت کنید و از خرید محصولاتی که این مواد را دارند خودداری کنید.

خوشبو کننده دهان ضرر دارد؟

حتما سعی کنید این خوشبو کننده هارو از برندهای معتبر و فروشگاه های معتبر خریداری کنید.